Laatulupaus

Joukkoliikennelain 48 §:n mukainen liikennepalveluja koskeva laatulupaus

YlläsExpress Liikenne Satokangas Oy tarjoaa kuljetuspalveluita Länsi-Lapin alueella. Yritys sijaitsee Kolarissa ja palvelee pääsääntöisesti Ylläksen alueella. Kuljetuksillamme yhdistämme alueen hiihtokeskukset, Kittilän lentoaseman ja Kolarin rautatieaseman.  Harjoitamme tilaus- ja joukkoliikennettä.

  1.  tarjottavat liikennepalvelut
    YlläsExpress harjoittaa tilausliikennettä Suomessa ja ulkomailla sekä joukkoliikennettä Kolarin, Muonion ja Kittilän kuntien aluella (linjaliikenteenä, ostoliikenteenä ja palveluliikenteenä)
  2. palveluista sekä niiden muutoksista ja peruutuksista tiedottaminen
    – sähköpostitse tai puhelimitse.
    – päivystysnumero 24/7: +358 400 123 911
  3.  käytössä olevat liput ja niiden hinnat
    – linjaliikenteessä käytössä on Matkahuolto Oy:n hinnoittelu
    -tilausliikenteen hinnoittelu perustuu tilaajan ja palveluntarjoajan sopimukseen
  4. informaatio- ja lippujärjestelmiin kuuluminen
    – ostoliikenteen hinnoittelu tapahtuu Matkahuolto Oy:n lippujärjestelmän mukaan ja aikataulut löytyvät Matkahuolto Oy:n nettisivustolta osoitteesta www.matkahuolto.fi
    – Ylläksen alueen paikallisliikenteen hinnoittelu perustuu Ski Data – lippujärjestelmään ja aikataulutiedot ja hinnat löytyvät nettiosoitteesta http://www.yllas.fi/skibus
  5. käytössä olevat ajoneuvot, niiden mahdollinen matalalattiaisuus ja varusteet, jotka helpottavat matkustajan autoon pääsyä
    – kalusto täyttää linja- ja tilausajoliikenteen ajanmukaisuus- ja varustevaatimukset
    – kalustosta löytyy eri kokovaihtoehtoja (16 – 50 paikkaisia linja-autoja)
    – Kolarin palveluliikenteessä pyörätuolirampilla ja hissillä varustettu 16-paikkainen auto
    – Ylläksen paikallisliikenteessä matalalattia-auto
  6. asiakastyytyväisyyden mittaaminen
    – asiakaspalautteet käsitellään mahdollisimman nopeasti – nettisivuilla palautetta varten sähköpostiosoite ja päivystysnumero: +358 400 123 911
  7. valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaukset
    – hinnanpalautuksista ja korvauksista neuvotellaan aina tapauskohtaisesti
  8. Airport taksipalvelun kautta tilattujen kyytien maksupalautuksista perimme käsittelykuluina 2 €  / palautus
  9. vammaisten ja liikuntarajoitteisten matkustajien käytettävissä olevat palvelut, heidän avustamisensa, siitä tiedottaminen sekä muu eri väestöryhmien tarpeiden huomioon ottaminen
    – erityisryhmien tarpeet on huomiotu palveluliikenteen ja ostoliikenteen erityiskalustolla, kuljetushenkilöstö avustaa tarvittaessa

Laatulupaus YlläsExpress Liikenne Satokangas OY:n nettisivuilla: www.yllasexpress.fi